תמיר מורג : ההסכם עם לבנון טוב - אולי אפילו הכי טוב שניתן היה להשיג בנסיבות הנוכחיות והבלתי אפשריות שיצר ממשל טראמפ. עם זאת, חשוב לזכור:…
תמיר מורג : ההסכם עם לבנון טוב - אולי אפילו הכי טוב שניתן היה להשיג בנסיבות הנוכחיות והבלתי אפשריות שיצר ממשל טראמפ. עם זאת, חשוב לזכור: 1. שלום עם לבנון אינו המטרה - ביטחון לתושבי הצפון הוא המטרה. 2. ההסכם לא פותר את בעיית התעצמות חיזבאללה - כרגע, ההבנות מגבילות בפועל את פעילות צה"ל ב-92% משטח לבנון. זה לא יוכל להחזיק מעמד לאורך זמן - חיזבאללה ינסה להתעצם מחדש בחסות הכסף הגדול שאיראן אמורה לקבל, וישראל תצטרך, בעיתוי הנכון, להתחיל לשחוק את ההבנות ולחזור לתקוף בעוצמה גם מצפון לקו הצהוב. 3. ההסכם אינו משאיר את צה"ל בקו הנ"ט, אלא בקו הנ"ט הנוכחי. מי שחושב שהבעיה הזו נפתרה לטווח הארוך (תרתי משמ…